I love my agrojob: Bart Van Damme

marketing product specialist

In deze rubriek ontmoeten we elke keer iemand uit de sector (verkoper, technieker, magazijnier, chauffeur, consultant, ...) die een beetje meer uitleg geeft over zijn werk, zijn achtergrond, zijn motivatie ... maar ook zijn verlangens. Deze keer zijn we te gast bij marketing product specialist Bart Van Damme uit Oudenaarde.

TractorPower: 'Bart, wat houdt je job in?'

Bart Van Damme: 'Ik ben marketing product specialist voor de maaidorsers, hakselaars en maaiborden bij Case New Holland voor de zogenaamde APAC-regio, een gebied gaande van Rusland tot Nieuwe-Zeeland, Turkije en Pakistan inbegrepen. De hoofdlanden zijn China, Rusland en India. Ik vertegenwoordig zowel de New Holland als de Case IH-producten voor deze regio. Ik creëer met mijn medewerkers samen de markten, de juiste configuratie van de machines, help bij het opstarten van een nieuw product, geef raad aan verkopers, ... Ik ben zo'n 100 dagen per jaar weg en geef ook praktische trainingen, bezoek landbouwbeurzen binnen mijn sector en zorg dat de klant, waar ook in deze regio, tevreden blijft.'

TP: 'Waarom heb je voor deze job gekozen?'

Bart: 'Ik heb altijd gedroomd om in het buitenland mee te draaien in de mechanisatie. Voor mij is het een uitdaging om machines optimaal te laten presteren onder alle omstandigheden. Het is eigenlijk meer een passie dan een job. Ik moet ook zeggen dat ik van jongsaf aan altijd graag aan machines heb gesleuteld.'

Voor het volledige artikel, klik HIER.

BRON: TractorPower december 2016